Hoe de vijf grootste IT problemen zijn op te lossen met de cloud
arrow_drop_up arrow_drop_down
27 mei 2016 

Hoe de vijf grootste IT problemen zijn op te lossen met de cloud

Steeds meer bedrijven ontdekken de voordelen van cloud gebaseerde oplossingen die de processen kunnen verbeteren. Dat is zowel intern als naar de klant toe te merken. Hieronder zijn de vijf meest voorkomende IT hoofdpijndossiers toegelicht.

Automatische updates

Vraag een systeembeheerder wat ze van het updaten van programma’s vinden. De kans is groot dat ze daar niet blij van worden. Daarom zie je vaak dat bij grote organisaties de besturingssystemen van de computers en apparaten op een verouderde versie draaien. Het updaten kost namelijk erg veel tijd en er is altijd een risico dat er een foutje insluipt. Administrators kiezen dus liever voor symptoombestrijding. Bij de ICT afdeling heeft u hier echter geen last van. Wij gebruiken geavanceerde monitoring software die naast het in de gaten houden van de gezondheid van uw systemen ook de updates automatisch uitvoert op specifieke tijdstippen waardoor dit geen impact heeft op uw continuïteit.

Bij cloud toepassingen worden updates grootschalig en automatisch toegepast. Hierdoor kunnen de bedrijfsprocessen gewoon doorlopen en wordt het risico op problemen sterk verminderd.

Groei bedrijf

Bij snelgroeiende bedrijven loopt de IT infrastructuur vaak achter de feiten aan. Nieuwe computers moeten allemaal apart worden ingesteld. Dit is erg tijdrovend. Bij cloud programma’s is het vaak alleen een kwestie van een nieuwe gebruiker aanmaken en dan even inloggen in de browser! Dat kost natuurlijk een stuk minder tijd.

Wij weten heel goed dat niet alle software beschikbaar is in de cloud. Wij kunnen u ontzorgen van de installatie, configuratie en onderhoud van deze software.

Support op afstand

Ondersteuning van de bedrijfssystemen zoals bijvoorbeeld een CRM en ERP systeem, kan bij een lokaal geïnstalleerd systeem lastig worden. De leverancier van het systeem zal langs moeten komen en dit is kostbaar door het uurloon en voorrijkosten. Vaak zijn problemen die bedrijven hebben met het systeem eenvoudig op te lossen door de technische ondersteuning van de leverancier. Op afstand ondersteuning krijgen heeft dus de voorkeur. Dat werkt lekker snel en dat wilt toch iedereen?

Capaciteitsproblemen

Wanneer op de locatie zelf de servers worden gehost loopt het bedrijf op een gegeven moment tegen capaciteitsproblemen aan. Te weinig opslagruimte, werkgeheugen of processorkracht zijn hier allemaal voorbeelden van. Er zal dan nieuwe hardware aangeschaft- en geïntegreerd moeten worden in het bestaande systeem. Met een extern beheerd server systeem is het opschalen van de capaciteit enkel een kwestie van bellen naar de leverancier van de diensten. Scheelt weer een hoop gedoe en risico op het uitvallen van de processen.

Nieuwe programma’s gebruiken

Vroeger kocht je een bepaald software pakket en dat was het dan ook. Maar bij een bedrijf dat flink groeit is er snel behoefte aan extra mogelijkheden. Moet er dan weer helemaal een nieuw pakket gekocht worden? Nee. Door cloud services te gebruiken kunnen snel nieuwe producten of extra functies aan een programma worden toegevoegd.

Aanbieders

Om als onderneming te kunnen profiteren van cloud is het mogelijk om naar kleine lokale aanbieders te stappen. Maar ook de grote jongens als KPN bieden clouddiensten aan. Als derde oplossing zijn er ook nog partijen die als vergelijker optreden.

Heeft u een persoonlijk advies nodig? Neem dan vrijblijvend contact op met de ICT afdeling voor een onafhankelijk advies.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij gebruiken Cookies